Peuterspeelzaal

Peuterspeelzaal Bengelenburg is gehuisvest in ons gebouw. Onze locatie is een zogenoemde voorschool, oftewel een peuterspeelzaal met extra aandacht voor taal en samen spelen. Kinderen vanaf 2,5 jaar kunnen vier dagdelen per week naar de voorschool. Samen met leeftijdgenootjes leren ze spelenderwijs. Op de voorschool is veel speelgoed en zijn er speciale speelhoeken. De kinderen doen spelletjes, tekenen, knutselen, puzzelen, zingen en luisteren naar verhalen. De voorschool zorgt voor een goede voorbereiding op de basisschool.
De meeste kinderen gaan na hun vierde verjaardag naar een van de kleuterklassen van onze school.

Waarom kiezen ouders voor Peuterspeelzaal Bengelenburg?

• We gebruiken het programma Uk & Puk om kinderen spelenderwijs voor te bereiden op school. Ze leren ook naar elkaar luisteren, even op je beurt te wachten en speelgoed delen.
  • Om de paar weken is er een ander thema, bijvoorbeeld 'Hoera een baby', 'Hatsjoe' of 'Dit ben ik'.
  • Bij elk thema leren de peuters spelenderwijs nieuwe woordjes en liedjes.
  • Ook maken ze knutselwerkjes die bij het onderwerp passen.
  • Voor elk thema vertellen we u in een nieuwsbrief wat we met de peuters gaan doen.
  • Op juffendag vieren we de verjaardag van de leidsters. Dan mogen alle kinderen verkleed komen.
  • Groot licht lokaal ingericht in themahoeken.
  • Fijne afgesloten buitenspeelplaats.
  • Gebruik van gymzaal.
  • Doorgaande lijn met de basisschool.

Plaatsing
De standaardprocedure is dat peuters die een indicatie gekregen hebben via het consultatiebureau voor drie dagdelen worden geplaatst. Het derde dagdeel wordt helemaal vergoed door de gemeente Haarlem. Peuters zonder indicatie worden voor twee dagdelen geplaatst. De peuterspeelzaal is elke dag open van 08:30 tot 12:00 uur.
Klik hier voor inschrijving en plaatsing.

Peuterspeelzaal De Bengelenburg
Frieslandlaan 2